Relatiebeheerder
Als relatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met zakelijke klanten en/of tussenpersonen en het adviseren over passende schadeverzekeringen voor hun bedrijven. Je helpt klanten bij het identificeren van risico’s en biedt oplossingen om deze te verzekeren. Daarnaast ondersteun je bij het afhandelen van schades en je zorgt ervoor dat de klant tevreden blijft met de geleverde diensten. Het doel is om lange termijnrelaties op te bouwen en de portefeuille verder uit te breiden.
Bekijk hier onze vacaturesBelangrijke eigenschappen
Als relatiebeheerder beschik je in ieder geval over de volgende eigenschappen om het vak goed te kunnen uitoefenen:
–
Communicatief vaardig
Je communiceert helder en professioneel, zowel mondeling als schriftelijk, met klanten en collega’s.
–
Klantgericht
Je vermogen om de behoeften van de klant te begrijpen en hier goed op in te spelen is essentieel voor het opbouwen en onderhouden van goede relaties.
–
Commercieel inzicht
Je herkent en benut kansen in de markt om de verzekeringsportefeuille uit te breiden.
–
Analytisch vermogen
Je analyseert bedrijfsrisico’s en adviseert passende verzekeringsoplossingen.
–
Probleemoplossend vermogen
Je vindt snel en effectief oplossingen bij schades of andere klantvraagstukken.
–
Stressbestendig
Je kunt omgaan met druk en het afhandelen van meerdere complexe dossiers tegelijk, zonder de kwaliteit van dienstverlening te verliezen.