Home / Vakgebieden / Acceptatie / Underwriting assistant
Underwriting assistant
Als Underwriting assistant ondersteun je (senior) underwriters en/of brokers bij het beoordelen en accepteren van verzekeringsrisico’s. Je verzamelt en verwerkt relevante informatie, bereidt analyses voor en assisteert bij het opstellen van offertes en polissen.
Bekijk hier onze vacatures
Voorbeelden van taken als Underwriting assistant
- Verzamelen en verwerken van klantgegevens en risico-informatie
- Voorbereiden van risicoanalyses voor senior underwriters en/of brokers
- Assisteren bij het opstellen van offertes en polisvoorwaarden
- Beheren van de administratie in het (polis)systeem
- Onderhouden van contact met tussenpersonen voor aanvullende informatie
- Monitoren van de portefeuille en signaleren van trends

Welke eigenschappen heb je nodig?
Een underwriting assistant beschikt in ieder geval over de volgende eigenschappen om het vak goed te kunnen uitoefenen:
-
Administratieve nauwkeurigheid: je verwerkt en beheert polis- en offertedocumentatie zorgvuldig en nauwkeurig.
-
Proactief: je assisteert (senior) underwriters en/of makelaars proactief en je neemt het initiatief om hun werk te ondersteunen.
-
Basiskennis verzekeringen: je hebt een basisbegrip van verzekeringsproducten en -principes, dit stelt je in staat om een waardevolle bijdragen te leveren aan het underwritingproces.

Veelgestelde vragen
Als underwriting assistant ondersteun je (senior) underwriters en/of brokers bij het beoordelen en accepteren van verzekeringsrisico’s. Je verzamelt en verwerkt relevante informatie, bereidt analyses voor en assisteert bij het opstellen van offertes en polissen.
Gemiddeld verdient een underwriting assistant tussen € 3.000 en € 4.500 per maand op basis van een 36-urige werkweek, het salaris is afhankelijk van ervaring, kennis en (vakinhoudelijke)diploma’s.
Een underwriting assistant ondersteunt proactief underwriters door nauwkeurig administratieve taken uit te voeren, risico-informatie te verzamelen en documentatie te beheren. Met basiskennis van verzekeringen biedt hij waardevolle inzichten en communiceert helder met collega’s.
Een gesprek van 30 minuten kan voor jou een wereld van verschil maken
We snappen goed dat keuzes maken in je loopbaan lastig kan zijn. Als jij behoefte hebt aan een gesprekspartner die jouw vak en de markt goed kent en je kan voorzien van een goed advies: